Tervepä terve. Toimituksen koillislavan viikkoaariat vinkaistaan tässä seuraavaksi.
***
Mainokset kai laaditaan yleensä niin, että hyötyä saisi  mainostava yritys, ei samansorttista tuotetta valmistava kilpailija. Poikkeuksen tekevät dubatut tv-mainokset ja huonosti dubatut eritoten: mainostavat ne mitä vaan, kysyntä kasvaa eniten verenpainelääketehtaalla.  

Viime aikoina on hehkutettu suihketta, joka hälventää vessasta ei-toivotut hajut. Lupauksen mukaan aine muodostaa veden pinnalle kalvon, joka estää lemuja nousemasta ilmaan. Viestiä ryyditetään lapsekkain sanavalinnoin.

Arkiselle asialle hihittely on outoa ja kaikkiaan mainoksen asenne on metka näinä aikoina, kun rooleja murjotaan uusiksi ja tasa-arvoista olla pitäisi. Mainoksessa suihkeen käyttäjäksi on valittu mallinainen, joka roosankukertavasta vessasta tultuaan kihertää, että tuotteen ansiosta ei joudu enää punastelemaan jonkun miehen edessä.   Mainostajan maailmassa mallit eivät ilmeisesti käy vessassa kuin puuteroimassa.

Esitänkin kampanjalle jatkoa: mainoksen miljöönä voisi toimia vaikka autokorjaamo. Siinä olisi jo jotain tuoretta, jos ihmesuihkeen kaivaisi esiin Leijona-työhaalarinsa taskusta makkaralla käyvä raskaskoneasentaja, mies tai nainen, joka suihkautuksen jälkeen murahtaisi, että eipä tarvitse enää häpeillä.

Tämä on opettavaista; vaikka olisi teräväpiirtotelevisio viimeisen päälle, tarjonnan ei tarvitse olla nykyaikaista.
***
Eräs kiintoisista rakennuskohteista on Kakola. Entinen vankila-alue muuttuu pikkuhiljaa asunnoiksi. Sivujuoni asiassa on mäenrinteeseen suunniteltu rinnehissi. Sikäläinen kaupunginhallitus linjasi, että hissillä saa kulkea maksutta.

Ajat tosiaan ovat muuttuneet.  Kakolanmäelle pääsee siis käyttämättä rahaa.  Aiemminhan pääsy oli aika varma ainakin, jos käytti itse tehtyä rahaa.
***
Heip.

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

(Korjaus:  rinnehissin maksuttomuudesta päätti Turun kaupunginhallitus, ei lautakunta, kuten painetussa lehdessä kerrottiin)