F4-veneen ajaminen on hoikan ja notkean ihmisen puuhaa; sisäänmenoaukko on juuri niin ahdas kuin miltä se kuvassa näyttääkin.
F4-veneen ajaminen on hoikan ja notkean ihmisen puuhaa; sisäänmenoaukko on juuri niin ahdas kuin miltä se kuvassa näyttääkin.
–Kyllä se oli aikamoista tunteiden vuoristorataa, kuvaa särkisalolaislähtöinen Lauri Landen rataveneilykauden avauskilpailua.

Kausi avattiin viikonloppuna Raumalla.Synkkää oli varaslähdöstä tullut rangaistus. F4-luokassa veneet ovat lähtöviivalla koneet sammuksissa.
–Olin valmiina sormi starttinappulalla, kun hipaisin sitä vähän liian lujaa.Tuomarit kuulivat starttimoottorin loksahduksen, vaikka punainen valo paloi. Seurauksena oli ylimääräinen sakkokierros.

Parasta oli se, että kalusto toimii.
–Hyvää on, kun vauhti riittää enempäänkin, kunhan saadaan kuljettaja kuntoon, jaksoi Landen alkuviikosta jo nauraa virheelle.

Lopputuloksissa Landen oli viides ja salolainen Roope Virtanen kuudes. Kummankin seura on Salon Kilpaveneilijät. Voiton vei Porvoon Moottorivenekerhon Alexander Lindholm.

Sarja päättyy Helsingin soutustadionilla ajettavaan kilpailuun, Kotkassa jahdataan lisäksi MM-pisteitä.Tämä kesä on Lauri Landenille neljäs kausi kuljettajana, pari vuotta ennen omaa venettä hän kilpaili isä Ilkka Landenin kartanlukijana.