Haaron sillan betonianturaan on valettu tällä viikolla lisää betonia. Seuraavaksi rakennetaan graniiteista veden hajottaja padon päähän siltaa, kertoo työmaalla tiistaina uurastanut Timo Heinonen.
Haaron sillan betonianturaan on valettu tällä viikolla lisää betonia.  Seuraavaksi rakennetaan graniiteista veden hajottaja padon päähän siltaa, kertoo työmaalla tiistaina uurastanut  Timo Heinonen.
Perniössä tulee peruskorjausikään lähivuosina kaksi maantiesiltaa.
Liikennevirasto on jakanut Suomen sillat eri kuntoluokkiin. Erittäin huonoksi tai huonoksi on arvioitu noin 630 siltaa. Eteläiseen Saloon ei osu yhtään erittäin huonokuntoista, mutta huonoksi luokiteltuja on kaksi: Rajaojan silta Särkisalontiellä ja Lohvon silta Nurkkilassa.
–Sanoisin, että molemmat tulevat korjattaviksi muutaman vuoden sisään, rahoituksesta riippuen. Jos samalla suunnalla on muitakin huonoja siltoja, pyritään töitä myös vähän niputtamaan, kertoo siltainsinööri Jari Nikki Varsinais-Suomen Ely-keskuksesta.

Lohvon silta on rakennettu vuonna 1958.
–Se on aikansa lapsi. Siinä on pieniä vesivuotoja ja eroosiota ja kaiteet matalat. Jossain vaiheessa tehdään pieni peruskorjaus, Nikki kertoo.
Rajaojan silta on vuodelta 1935 ja kärsii samoista ongelmista.

Parhaillaan tehdään töitä myös Haaron sillalla Perniön Ylikulmalla. Silta uusittiin pari vuotta sitten, mutta betonianturan alta on vesi syönyt mursketta. Nyt viereisestä lammesta tuleva valu ohjataan entistä tarkemmin siltarumpuun, jotta sama ei enää toistu. Samalla tehdään anturoiden alle täytevalu.