Tilapäistä siltaa rakennetaan pätkä kerrallaan; paalutuskone kulkee uutta siltaa pitkin ja junttaa paaluja kanavan pohjaan.
Tilapäistä siltaa rakennetaan pätkä kerrallaan; paalutuskone kulkee uutta siltaa pitkin ja junttaa paaluja kanavan pohjaan.
Strömman varasillan rakentaminen aloitettiin maanantaina.
Varasilta tarvitaan, kun varsinaisen sillan kansi rakennetaan uudestaan. Sillan kunto todettiin kesän tarkastuksessa oletettua huonommaksi ja sillalle asetettiin varmuuden vuoksi 30 tonnin painorajoitus ja käyttöön jätettiin vain yksi kaista.

Kiertotie mantereelta itäsuunnasta Kemiönsaarelle kulkee nyt Salosta Kokkilan tai Sauvon kautta.
– Hankalan pitkän kiertotien takia tämä tehdään mahdollisimman nopeasti, kertoo siltainsinööri Jari Nikki ELY-keskuksesta.
Varasilta rakennetaan korjattavan sillan eteläpuolelle pienempien korkeuserojen takia. Varasilta tulee teräsputkipaalujen varaan. Paalutus ei estä veden normaalia virtausta.

Paalujen päälle tulee teräsrunko, puukansi, murskekerros ja päällimmäiseksi asfaltti.
–Marras-joulukuun vaihteessa se otetaan käyttöön, riippuu  asfaltin saamisesta.
Varasillalle tulee liikennevalo-ohjaus.

Valmista Strömmassa pitäsi olla ensi vuoden syyskuussa.