Työt Särkisalon pengersillan virtausaukkotyömaalla alkavat toden teolla maanantaina.
Jorma Jokela esittelee uuden sillan piirustuksia Särkisalon entiseen kunnanvirastoon perustetussa työmatoimistossa.
Jorma Jokela esittelee uuden sillan piirustuksia Särkisalon entiseen kunnanvirastoon perustetussa työmatoimistossa.

Pengersilta on siitä lähtien yksikaistainen ja liikennettä ohjataan liikennevaloilla.
–    Liikenteenohjaussysteemit asennamme sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä, kertoo työmaan päällikkö Jorma Jokela.

Liikenteen käytössä oleva kaista erotetaan työmaasta betoniaidalla.
Työt alkavat paalutuksella. Uusi silta rakennetaan kahdeksan porapaalun varaan.
–    Se on 800-millinen teräsputki joka porataan kallioon saakka ja valetaan täyteen betonia, selvittää Jokela.
Kallio on noin neljänkymmenen metrin syvyydessä. Jokela on toiveikas paalutuksen sujumisen suhteen, sillä koekairauksessa ei ole tullut vastaan suuria lohkareita.


Koko penger nousee reilut kaksi metriä. Mantereelta tultaessa noustaan loivasti sillalle. Isoluodon puolelta penger nostetaan sillan tasolle jo nykyisestä sillasta alkaen.


Kun uusi silta on loppuvuodesta valmis, sen alta kaivetaan pengertie pois niin, että vesisyvyydeksi tulee kymmenisen metriä, saman verran kuin eteläpuolisen alueen suurin syvyys.


Sillan urakoi YIT ja työmaa työllistää kiivaimmillaan kymmenkunta tekijää.


Pengersilta on maanantaista yksikaistainen

Työt Särkisalon pengersillan virtausaukkotyömaalla alkavat toden teolla maanantaina.

Pengersilta on siitä lähtien yksikaistainen ja liikennettä ohjataan liikennevaloilla.

        Liikenteenohjaussysteemit asennamme sunnuntain ja maanantaina välisenä yönä, kertoo työmaan päällikkö Jorma Jokela.

Liikenteen käytössä oleva kaista erotetaan työmaasta betoniaidalla.

Työt alkavat paalutuksella. Uusi silta rakennetaan kahdeksan porapaalun varaan.

        Se on kahdeksansataamillinen teräsputki joka porataan kallioon saakka ja valetaan täyteen betonia, selvittää Jokela.

Kallio on noin neljänkymmenen metrin syvyydessä.

Jokela on toiveikas paalutuksen sujumisen suhteen, koekairauksessa ei ole tullut vastaan suuria lohkareita.

Koko penger nousee reilut kaksi metriä. Mantereelta tultaessa noustaan loivasti sillalle. Isoluodon puolelta penger nostetaan sillan tasolle jo nykyisestä sillasta alkaen.

Kun uusi silta on loppuvuodesta valmis, sen alta kaivetaan pengertie pois niin, että vesisyvyydeksi tulee kymmenisen metriä, saman verran kuin eteläpuolisen alueen suurin syvyys.

Sillan urakoi YIT ja työmaa työllistää kiivaimmillaan kymmenkunta tekijää.

 

 

K-Supermarket

ksupernetti1

Lue uusin lehti (Lehtiluukku)

133096

Mainoksia

 

Eteläisen Salon paikallislehti


Kiinnostaisiko oma mainoksesi tässä?
Ota yhteyttä!

Vastuullista journalismia

Kirjoittajavieras

Uusin lukijan kuva

  • Syksyinen kirkkotieNew
  • Kuvaus: Syksyn lehdet innostivat myös Riitta Heleniuksen ikuistamaan Perniötä, tällä kerralla kirkolle johtavaa tietä.

Perniönseudun Lehti Oy | Lupajantie 1 | 25500 Perniö | (02) 735 2300 ilmoitukset ja tilaukset | (02) 735 2301, (02) 735 2302 toimitus | fax. (02) 735 2284

Tämä julkaisu on suojattu tekijänoikeuslailla. Tekijänoikeuslain nojalla kopiointi muuhun kuin yksityiseen käyttöön edellyttää oikeudenhaltijan luvan.
Tekijänoikeusjärjestö Kopiosto myöntää julkaisujen valokopiointiin ja skannaamiseen lupia oppilaitoksille, yrityksille ja muille yhteisöille.
Tarkista onko organisaatiollanne voimassaoleva kopiointilupa. Lisätietoja luvista ja niiden sisällöstä antaa Kopiosto ry www.kopiosto.fi.

Sivuston toteutus: Arttu Arojoki

rss20